سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت ترس از خداونداست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اتیسم، اتیستیک، آسپرگر، رت، اختلالات نافذ رشد
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» 1- اختلال اوتیستیک

در مطالب گذشته مواد نوروشیمیایی موثر در پاتوفیزیولوژی اوتیسم با تمرکز بر مونوآمین ها (5HT,DA,NE) و سیستم گابا/گلوتامات و نوروپپتیدها با ارجحیت بررسی مونوآمین ها مورد بررسی قرار گرفتند.بیشتر مطالعات در اندازه گیری پایه ای آنها در پلاسما ، ادرار و مایع مغزی نخاعی منفی بودند. یک استثنا در بالا بودن سروتونین سطح سرمی خون کامل بود که در مطالعات متعدد اثبات گردید. اما علت زمینه ای آن نامشخص است . تغییرات رفتاری ناشی از سیستم مونوآمین ها بطور اولیه ناشی از 5HT است که بطور مشخص در افراد اوتیستیک دیده می شود هرجند این مطلب بطور مکرر اثبات نشده است. مطالعات اولیه با روش PET روی سیستم 5HT وDA   یافته های بالقوه مهمی را مشخص ساخته است. برای یافتن علت این گونه بیماریها بکارگیری روشهای تصویر برداری همزمان با مطالعات نوروشیمیایی و ژنتیک در مطالعات آینده بسیار مهم می باشد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( چهارشنبه 88/4/31 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

هورمون تیروئید هورمون محرک تیروئید که توسط غده هیپوفیز ترشح می شود در چندین مبتلا به اوتیسم اندازه گیری شده است اما در مقایسه با افراد نرمال تغییر نداشتند. دیگر هورمونهای غده هیپوفیز هورمون رشد ، پرولاکتین ، LH و FSH در کودکان اوتیستیک تفاوتی با افراد نرمال نداشته است دیگر نوروپپتیدها و نوروتروپینها یک آنالیز جدید نوروپپتیدها و نوروتروپینها از نمونه های فریز شده خون نوزادان تشخیص داده شده به عنوان PDD (N=63) در مقایسه با عقب ماندگان ذهنی بدون اوتیسم ( 54 نفر ) و فلج مغزی ها (63 نفر ) و افراد نرمال (54 نفر) و تعدادی از نوروپپتیدها در کودکان عقب مانده ذهنی و PDD بالاتر از نرمال بودند غلظت پپتید وازواکتیو روده ای(VIP) و پپتید مرتبط با ژن کلسیتونین (CGRP) و فاکتور نوروتروپیک مشتق شده از مغز (BDNF) و نوروتروفین 5/4 بطور بارزی در کودکان PDD و عقب مانده بالاتر از نرمال بودند اما تغییری بین افراد PDD و عقب مانده ذهنی غلظت ماده P ، پلی پپتید فعال کننده آدنیلات سیکلاز (PACAP) فاکتور رشد عصب(NGF) و نوروتروفین 3 دیده نشده است و در تمام گروه ها مشابه بودند. در یک مطالعه دیگر سطح مایع مغزی نخاعی فاکتور نوروتروفیک و فاکتور1 رشد شبیه به انسولین در 11 کودک اوتیستیک و 11 بیمار کنترل ناتوان هم سن مشابه بودند. هنگامیکه نمونه های نوزادان ممکن است برای PDD اختصاصی نباشد اما این نکته را اشاره می کنند که بد تنظیمی نوروپپتید-نوروتروفین ها مغز را به سمت بروز PDD هدایت می کند.

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( شنبه 88/4/27 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

کورتیزول/ACTH سطوح هورمونهای قسمت قدامی غده هیپوفیز و ACTH و محصولات غده آدرنال در بیماران PDD برای ارزیابی محور HPA بررسی شده است اما نتایج مانند گذشته متناقض بوده است. در یک مطالعه بر روی 36 کودک اوتیستیک سطح بالای ACTH همراه با سطح پایین کورتیزول گزارش شده است که به این تضادها بیشتر دامن می زند و در مطالعه ای دیگر بر روی سطح سیرکادین هورمون کورتیزول تفاوتی با گروه کنترل نداشته اند. ملاتونین این نظریه قبلا" داده شده است که ترشح بیش از حد ملاتونین از غده پینه آل ممکن است مسئول تاثیر روی محورHPA باشد که بنابراین ممکن است به یک فنوتیپ رفتاری شبه اوتیستیک فرد را هدایت کند. این تئوری از آنجا بروز کرد که دیده شد در حیوانات ملاتونین افزایش یافته سبب کاهش ترشح هورمون آزاد کننده کورتیکوتروپینCRP می شود این خود سبب کاهش ترشح ACTH و بتا اندورفین شده در حالیکه با یک مکانیسم ناشناخته سبب افزایش 5HT در کل مغز می شود. در یک مطالعه روی 16 کودک PDD برای ارزیابی سطح 24 ساعته ملاتونین گزارش شد که سطح متوسط آن نسبت به افراد نرمال تغییری نداشته است اما تمایل به کاهش در پیک شبانه در بیماران اوتیستیک دارد. نقش دقیق ملاتونین همچنان نامعلوم مانده و شواهدی وجود دارد که به نقص اولیه ملاتونین اشاره می کنند. سکرتین گرچه نقش سکرتین در سیستم گوارشی شناخته شده است اما نقش آن به عنوان نوروپپتید هنوز در پرده ابهام است . گرچه گزارشات ابتدایی از اثر بخشی این هورمون در درمان بیماران اوتیستیک حکایت داشتند اما مطالعات کنترل شده این اثر بخشی را تایید نکردند. شواهد اخیری از خواص نورواکتیو سکرتین مشخص گردیده است. در نمونه های انسانی و موشی و نمونه های موشی به تنهایی واکنش ایمنی سلولهای پورکنژ مخچه و هسته مرکزی مخچه و سلولهای پیرامیدال کورتکس حرکتی و نورونهای حسی اولیه و ساقه مغز نشان داده شده است. یک مطالعه دیگر بر روی موشها کدگذاری mRNA برای رسپتورهای سکرتین در بین نورونهای مخچه ای GABA انجام شده است. با این مطالعه پذیرفته شده است که سکرتین ممکن است توسط سلولهای پورکنژ مخچه ترشح شود و سپس به صورت پیامبر برگشتی تعدیل کننده فعالیت GABA عمل می کند. واضح است که احتمالا" سکرتین اثر نورواکتیو دارد ولی اثر بالقوه این هورمون در پاتوفیزیولوژی PDD بسیار کم شناخته شده است و نقش آن در درمان اثبات نگردیده است.

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( سه شنبه 88/4/23 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

اپیوئیدها چندین مطالعه روی کودکان اوتیستیک بر بد تنظیمی اپیوئیدها به عنوان اتیولوژی بیماری در افراد PDD انجام شده است. علائم ناشی از این بد تنظیمی را شامل افزایش آستانه درد، علاقه کم به تعاملات اجتماعی و اپیزودهای بیش فعالی می دانند. این یافته ها در کودکان حیواناتی که اپیوئید دریافت کرده اند دیده می شود. سیستم اپیوئیدی انسان با محور هیپوتالاموسی _هیپوفیزی _آدرنال و دیگر نوروپپتید ها مرتبط است. زیرا بتا اندورفین درست در همان زمان ترشح کورتیکوتروپین (ACTH) از هیپوفیز قدامی ترشح می شود. این حالت به این علت اتفاق می افتد که این هورمون های پپتیدی بطور اولیه قسمتی از همان پیش هورمون هستند. ارزیابی این پپتیدها در خون و مایع مغزی نخاعی و ادرار بیماران PDD نتایج متفاوتی داشته است. بعضی نتایج افزایش و بعضی کاهش و بعضی نسبت به گروه کنترل بدون تغییر بودند. در مطالعاتی که بر روی اثر naltrexon که یک آنتاگونیست اپیوئیدهاست بر روی کودکان PDD انجام شده است نتایج متضادی داشته است و اندازه گیریهای بتا اندورفین ها نیز نتایج همگونی نداشته است. نتیجه اینکه سیستم اپیوئید اندوژن و اگزوژن در بیماران PDD نیاز به مطالعه بیشتری دارد و این نظریه را ایجاد کرده است که سطح خونی بتا اندورفین ممکن است به تنهایی سبب بیماری نشود اما اثر متقابل اپیوئیدها با دیگر نوروترانسمیترها نظیر 5HT ،DA نوراپی نفرین و گلوتامات و یا سیستم گابا باعث بروز علائم رفتاری افراد PDD میشود. رفتار نهایی اپیوئیدها در پاتوفیزیولوژی PDDها ممکن است از مهار فعالیت اکسی توسین ناشی شود چنانچه در موشها دیده شده است. در نهایت مطالعه بسیاری برای درک تعامل سیستم اپیوئیدها با نوروترانسمیترهای معمولی وبا دیگر نوروترانسمیترها نیاز است.

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( جمعه 88/4/19 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

نوروپپتیدها اکسی توسین و وازوپرسین

 پپتیدهای 9 اسید آمینه ای اکسی توسین (OT) و وازوپرسین (AVP) در بروز رفتارهای اجتماعی در پستانداران نقش دارند. این نوروپپتیدها در هیپوتالاموس ساخته می شوند و از قسمت پشتی هیپوفیز ترشح می شوند و تنها در پستانداران وجود دارندو فقط در 2 اسید آمینه با هم متفاوتند. رسپتورهای این پپتیدها در سراسر دستگاه لیمبیک و قسمت قدامی مغز و در ساقه مغز در مراکز اوتونومیک یافت می شوند . نقش تنظیم کننده این نوروپپتید ها در تنظیم رفتارهای پستانداران زمینه بررسی در مورد یافتن پاتوفیزیولوژی بیمارن PDD را گشوده است. حذف OT در موشها سبب نقص فعالیتهای اجتماعی با دست نخوردگی در شناخت عمومی و سیستم بویایی می شود .OT سبب تقویت روابط جفتی و انفوزیون آنتاگونیست اکسی توسین در هسته های تکیه ایaccumbense سبب مهار شکل گیری فرایند جفت یابی در موشهای صحرایی دشتها می شوند . در موشها وازوپرسین سبب تسهیل حافظه اجتماعی و در موشهای صحرایی نر این نوروپپتید سبب تقویت حس جفت یابی می شود. این نظریه که در معرض قرار گرفتن نوزادان به اکسی توسین در جریان القا زایمان سبب تنظیم معکوس(Down regulation) رسپتورهای این ماده می شود در دو مطالعه جداگانه بر روی کودکان PDD و با اختلالات گفتاری اوتیسم اثبات نگردید. اما در دو مطالعه جداگانه با اندازه گیری سطح خون محیطی اکسی توسین مشخص گردید که سطح این ماده کاهش یافته است اما در مطالعه دوم سطح خونی پیش ساز اکسی توسین که در سه اسید امینه آخر در مولکول متفاوت است افزایش یافته است و این مطلب با توجه به تاثیر اکسی توسین در بروز رفتارهای اجتماعی در پستانداران سبب این نظریه شده است که ممکن است نقص یک تبدیل کننده در مسیر سنتز اکسی توسین سبب کاهش غلظت این ماده در خون محیطی می گردد . اما در یک مطالعه که در آن به 9 بالغ مبتلا به اوتیسم و 6 بالغ مبتلا به آسپرگر مورد آزمایش با انفوزیون اکسی توسین قرار گرفتند و از لحاظ رفتارهای تکراری و یا اجتماعی بررسی شدند ولی هیچ تغییر بارزی ایجاد نشد که بدین ترتیب تاثیر اکسی توسین در رفتارهای اجتماعی را زیر سوال میبرد. بررسی های رفتارهای اجتماعی نامطلوب در افراد PDD هنوز با شواهد اپیدمیولوژیک ، نوروشیمیایی و درمانی و ژنتیکی جمع آوری شده از اثرات اکسی توسین و وازوپرسین قابل استناد نیستند. مطالعات آینده می بایست روی سطح خونی این ماده در مغز تمرکز کنند و بر علت یابی تاثیر متفاوت این مواد بر جنس پستانداران سطح پایین تر تمرکز کنند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( دوشنبه 88/4/15 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

گلوتامات و گابا گلوتامات ،

 نوروترانسمیتر آمینو اسیدی تحریکی است که با غلظت بالایی در سراسر مغز دیده می شود. تصور می شود که این نوروترانسمیتر بطور قاطعی در شکل پذیری و اعمال شناختی بالاتر نقش دارد. رسپتورهای گلوتامات به انواع متابوتروپیک و اینوتروپیک تقسیم می شوند. رسپتورهای اینوتروپیک به سه خانواده تقسیم می شوند. N-Methyl-D-aspartate(NMDA) و Alpha-amino-3-hydroxy-5-methyl-4-isoxazole propionic acid(AMPA) و Kinate بسیاری از محققین تصور می کنند که بد عملکردی گلوتامات ممکن است علت اوتیسم باشد. GABA نوروترانسمیتر آمینواسیدی دیگری در مغز است که نوروترانسمیتر مهاری اولیه در مغز محسوب می شود. این ماده از گلوتامات بوسیله گلوتامیک اسید دکربوکسیلاز(GAD) تولید می شود محققین تصور می کنند که گابا نقش اساسی در پاتوفیزیولوژی اوتیسم دارد. علیرغم نقش مهمی که این نوروترانسمیتر ها می توانند داشته باشند اما تعداد اندکی تحقیق در این زمینه انجام شده است . تعدادی از گزارشات نشان دهنده سطح افزایش یافته گلوتامات در بیماران اوتیسم و دیگر انواع PDD می باشند. در تحقیقی که توسط Aldred و همکارانش انجام شد در نمونه های 23 بیمار مبتلا به اوتیسم و آسپرگر با سن 4 تا 29 سال در مقایسه با 55 عضو خانواده آنها ( 32 والد و 23 خواهر برادر) غلظت اسید آمینه های خون از جمله گلوتامات ، فنیل آلانین، لیزین و آسپارژین بطور بارزی در بیماران و خانواده های آنها بالاتر از گروه کنترل همسن آنها بود. سطوح گلوتامین بطور بارزی پایین تر بود. در مطالعه ای دیگر آمینو آسیدهای 14 کودک اوتیستیک زیر 10 سال اندازه گیری شد و با گروه هم سن و هم جنس خود مقایسه شدند. در این مطالعه آسپارتات بالاتر و گلوتامین و آسپارژین پایین تر از گروه کنترل بودند. اما در آنالیزهای دیگر این مطلب ثابت نشد در مطالعه ای توسط Rolf و همکارانش بر روی 18 نمونه پلاسمای حاوی پلاکت کودکان اوتیستیک سنین 8 تا 14 ساله گلوتامات و آسپاراتات کاهش یافته بودند و سطوح گلوتامین و گابا نیز کاهش یافته بودند . اما در مطالعه ای دیگر توسط Dhossche خلاف این مطلب ثابت شد نتیجه اینکه اندازه گیری های آمینو اسیدهای خون محیطی نتایج همگونی نداشته اند و قابل استناد نیستند و علل آن می تواند تعداد نمونه های اندازه گیری شده ناچیز و روشهای متفاوت اندازه گیری و احتمالا" دارو درمانی در بیماران قبل از آزمایش است. مطالعات ژنتیکی روی سیستم گلوتامات و گابا در بیماران اوتیستیک انجام شده است .jamain و همکارانش نشان دادند که ژن رسپتور اینوتروپیک کینات2 گلوتامات (GRIK2) یا ژن رسپتور 6 گلوتامات (GluR6) در بیماران اوتیستیک دارای عدم تعادل است و یک انتقال زیادی مادری GRIK2 دیده می شود و جالب اینکه این عدم تعادل در انتقالGRIK2 در بیماران اسکیزوفرنی نیز دیده می شود . در مطالعه ای دیگر توسط shuang و همکارانش در چین روی 174 مورد سه قلو ها GRIK2 در روی ناحیه 6q21 قرار داشته و به عنوان منطقه مستعد کننده به اوتیسم شناخته شده است . GAD1 پروتئین 67 کیلو دالتونی گلوتامیک اسید دکربوکسیلاز (GAD67) که آنزیمی مهم در تبدیل گلوتامات به گابا GABA است را کد گذاری میکند . به عنوان یک دکربوکسیلاز این آنزیم نیاز به ویتامین ب6 به عنوان کوفاکتور دارد که بعضی ها تصور می کنند در درمان اوتیسم نقش دارد. این کدگذاری در کروموزوم 2q رخ می دهد که ارتباطی با چندین طیف وسیع ژنها دارد . مطالعاتی هم روی ژنها بعد از مرگ مبتلایان به اوتیسم انجام شده است از مجموع مطالعات اینچنین بر می آید که ژنها و پروتئین های در گیر در عملکرد گلوتامات و GABA ممکن است در مبتلایان به اوتیسم غیر نرمال باشند اما نتایج قطعی ابراز نشده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( پنج شنبه 88/4/11 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

دوپامین

 آزاد سازی دوپامین (DA) در مغز همراه با اثرات حرکتی و شناختی می باشد. نقش دوپامین بر اساس اثرات داروهای آنتاگونیست رسپتورهای D2 در درمان این گروه از بیماران مشخص شده است. این گروه از داروها با اثر بخشی روی علائم اوتیسم نظیر تهاجم ، رفتارهای خود آزاری و بیش فعالی در درمان این بیماران موثر می باشد. در مقیاس وسیعی تحقیقات روی دوپامین بر روی اندازه گیری متابولیت دوپامین به نام همووانیلیک اسید HVA در ادرار و پلاسما و مایع مغزی نخاعی انجام گرفته است . لازم به ذکر است که تنها 25% از متابولیت دوپامین در مایع پلاسما دیده می شود و بنابر این فقط تغییرات عمده در غلظت دوپامین مایع مغزی نخاعی در مایع پلاسما منعکس می شود. در مطالعاتی که بر روی متابولیسم کاتکولامین ها در 22 کودک اوتیستیک 5 تا 16 ساله با گروه کنترل شده سنی و جنسی انجام گرفت تغییرات مشخصی در میزان دوپامین ادرار دیده نشد. در مطالعه ای دیگر توسط Mindreaa و همکارانش بر روی سطح پلاسمایی دوپامین و متابولیتش HVA و پرولاکتین در بیماران اوتیستیک و گروه کنترل انجام گرفت تغییرات بارزی یافت نشد. در مطالعه ای دیگر توسط Martineau بر روی سطح ادراری دوپامین و متابولیتهای آن شامل HVA و 3 متوکسی تیرامین 3MT و نور اپینفرین و اپی نفرین در 156 کودک اوتیستیک در مقایسه با کودکان هم سن با عقب ماندگی ذهنی و کودکان نرمال انجام گرفت. در هر سه گروه متناسب با سن سطوح این متابولیتها کاهش می یافت و کاهش بارزی در سطوح دوپامین و متابولیت آن HVA در بیماران درمان شده در مقایسه با بیماران درمان نشده دیده شد . این محققین ابراز داشتند که احتمالا" نتایج ناشی از یک نقص در بلوغ سیستم مونوآمینرژیک در بیماران اوتیسم باشد . چندین مطالعه روی سطح مایع مغزی نخاعی HVA انجام شده است در مطالعه ای که توسط Gillberg & Svennerholm انجام شده سطح متوسط HVA در مایع مغزی نخاعی تا 50 درصد در کودکان اوتیستیک در مقایسه با کودکان هم سن و جنس آنها با اختلالات نورولوژیک افزایش یافته است. اما در یک مطالعه کنترل شده روی HVA مایع مغزی نخاعی در 9 کودک اوتیستیک درمان شده با فن فلورامین سطح نرمال HVA در مایع مغزی نخاعی دیده شد . همچنین Nsarayan و همکارانش نیز سطح نرمال HVA را در مایع مغزی نخاعی یافتند. در مطالعات متعدد انجام شده روی اندازه گیری HVA در مایع مغزی نخاعی در گروههای بیماران اوتیستیک تغییرات مشخصی اثبات نشده است بعضی از مطالعات ژنتیکی روی رسپتورهای دوپامین صورت گرفته است. در مطالعه ای که توسط comings و همکارانش بر روی تعدادی از بیماران خصوصا" بیماران اوتیستیک صورت گرفته است دیده شده که آلل A1 رسپتور D2 رسپتور دوپامین بطور واضحی افزایش یافته است . در یک مطالعه دیگر ژنهای رسپتور D1 و D5 دوپامین از طریق محدودیت تکثیر داخل هسته ای مشکل دار تشخیص داده شدند. دکتر رابینسون و همکارانش ژن دوپامین بتا هیدروکسیلاز DA B Hydroxilase (DBH) را به عنوان کاندید اتیولوژی بیماری در 37 خانواده با 2 یا بیشتر کودک PDD مورد بررسی قرار دادند. این آْنزیم دوپامین را به نوراپینفرین کاتالیز می کند. افزایش تشابهی بین آلل های مشابه در برادر خواهرها وجود نداشت اما این آللها با فرکانس بالاتری در مادر آنها با افتادگی در 19 جفت از ژن مربوطه دیده می شد. فعالیت دوپامینرژیک از طریق تکنیکهای تصویر برداری عصبی با استفاده از PET و نشانگر فلورودوپا FDOPA انجام شده است . ارنست و همکارانش این روش را بر روی 14 کودک 8 پسر و 6 دختر اوتیستیک در مقایسه با 10 کودک نرمال جهت کنترل انجام دادند در گروه کودکان اوتیستیک تجمع FDOPA در کورتکس فرونتال قدامی و میانی بطور واضحی تا 39% کاهش یافته است . در یک مطالعه دیگر روش PET بر روی 6 کودک 3 تا 5 ساله با اوتیسم که با 6R-L-erythro-5,6,7,8-tetrahydrobiopterin (R-BH4) درمان شده بودند انجام گردید . این آنزیم یک کوفاکتور برای تیروزین هیدروکسیلاز در مسیر بیوسنتز کاتکولامین هاست. محققین در صورتی که سطح پایین نسبی R-BH4 در مایع مغزی نخاعی می یافتند انجام می دادند. پیش از درمان PET میزان افزایش یافته ای از DA D2 Receptor در هسته دمی caudate nucleus و پوتامن در کل دیده شد . بعد از درمان یک کاهش 10 درصدی در رسپتورهای D2 دوپامین دیده شد و علاوه بر این سطح مایع مغزی نخاعی R-BH4 بطور واضحی افزایش یافت .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( چهارشنبه 88/4/3 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

پاتوفیزیولوژی

تحقیقات پیرامون پاتوفیزیولوژی اختلالات اوتیستیک در نیم قرن گذشته ادامه داشته اما علت اصلی بیماری هنوز در پرده ابهام قرار دارد. سه زمینه اصلی مشخص شده شامل مونوآمین ها ( سروتونین (5 هیدروکسی تریپتامین5HT، دوپامین ، نوراپینفرین) و گلوتامات آمینو بوتیریک اسید و نوروپپتیدها می باشد . نقش واسطه های شیمیایی در بروز اوتیسم مونوآمین ها 1-سروتونین نورون های سروتونینی بطور وسیعی در سراسر مغز پستانداران گسترده شده است و یکی از اولین نوروتراتسمیتر ها در مراحل نموی مغز است و میزان turn over این ماده در مغز پستانداران نابالغ immature بسیار بالاتر از دیگر پستانداران است. سروتونین هم نقش اساسی در رشد و نمو به عنوان فاکتور رشد در مغز نابالغ دارد و هم تکثیر و بلوغ اعصاب را به عهده دارد. اولین تحقیقات در پاتوفیزیولوژی اوتیسم روی 5HT انجام شده است. در تحقیقات اولیه با اندازه گیری سطح کلی سروتونین در خون این ظن پدیدار شد که سطح سروتونین در افراد اوتیستیک بالاتر از افراد نرمال است اما بعدها مشخص گردید که این اندازه گیری ها بیشتر از معمول تخمین زده شده بود و شاید به دلیل عدم کنترل نژادی و بلوغ جنسی بوده است اما بیشتر مطالعات بعدی این مطلب را مشخص ساخت که سطح بالای ابتدایی سروتونین در کودکان اوتیستیک در طی رشد آنها تمایل به بالا ماندن دارد در حالیکه در کودکان نرمال با افزایش سن تمایل به کاهش دارد. این نکته می تواند اشاره به بلوغ غیر طبیعی سیستم سروتونینی در کودکان اوتیستیک می کند. اما دفع ادراری 5 هیدروکسی ایندول استیک اسید) 5HIAA) که متابولیت اولیه 5 هیدروکسی تریپتامین 5HT)) می باشد و غلظت خونی تریپتوفان در کودکان اوتیستیک و نرمال تفاوت بارزی نداشتند. مطالعات نشان داده اند که عملکرد 5HT و سطح 5HIAA در مایع CSF تفاوتی بین کودکان اوتیستیک و نرمال نمی کند در مطالعات رفتارهای نورواندوکرین ها که در افراد اوتیستیک انجام شده است پیش ماده بلافصل 5HT به نام 5 هیدروکسی تریپتوفان 5HTP)) مورد بررسی قرار گرفته است و دیده شده است پاسخ پرولاکتین به5HTP در کودکان اوتیستیک کمتر از افراد نرمال بوده که نشان دهنده پاسخ ضعیف مرکزی به 5HT می باشد. آزاد سازی آهسته پرولاکتین در پاسخ به مصرف 60 میلی گرم فن فلورامین دهانی در یک بررسی بر روی 7 نفر پسر مبتلا به اوتیسم در مقایسه با افراد نرمال دیده شد . با یک استراتژی دیگر به 17 بیمار بالغ مبتلا به اوتیسم موادی که باعث کاهش سطح تریپتوفان می شد و موادی که باعث افزایش سطح تریپتوفان می شد تجویز کردند در 11 مورد از 17 بیمار که سطح خون تریپتوفان آنها بالاتر رفته بود علائم واضح اوتیسم شامل چرخیدن ، آویختگی ، قدم زدن ، بر خوردن به جایی ، خود زنی ، حرکات دورانی و جنبیدن ،و راه رفتن روی انگشتان پا بروز کرد . در یک مطالعه دیگر با آگونیست رسپتور تریپتامین به نام sumatriptan که باعث افزایش هورمون رشد می شود دیده شد که افراد مبتلا به اوتیسم و آسپرگر افزایش بیشتری در هورمون رشد نشان دادند که نشان دهنده یک نوع بیش حساسی hypersensitivity به تریپتامین است و در یک مطالعه مرتبط دیگر دیده شد که حرکات تکراری در این کودکان با بیش حساسی هورمون رشد به sumatriptan ( آگونیست رسپتور تریپتامین) همراه است . در یک مطالعه دیگر نیز مشخص شده است که دریافت خوراکی Mکلروفنیل پیپرازین سبب افزایش رفتارهای تکراری و پرولاکتین در بالغین با اوتیسم و آسپرگر می شود. در مورد ژن های درگیر در اوتیسم، ناقل 5HT که محل عملکرد مهارکننده های جذب مجدد سروتونین است کاندید بررسی و مورد توجه قرار گرفته است cookو همکاران اولین کسانی بودند که نقص در قسمت پروموتور ژن ناقل تریپتامین را گزارش نمودند. تریپتوفان 2و3 داکسیژناز آنزیم محدود کننده کاتابولیسم تریپتوفان است که به نظر می رسد نقص ژن این آنزیم نیز در افراد اوتیستیک وجود داشته باشد. (nabi و همکاران). بررسی های اخیر در جستجوی ارتباط بین موضوعات اوتیستیک و رفتارهای اجباری سخت است که نتایج تشویق کننده ای داشته باشد. مطالعات تصویری عصبی سیستم 5HT در بیماران اوتیسم کامل شده است و در مطالعه با روشPET با مولکول آلفا متیل ال تریپتوفان (AMT) حاوی کربن 11 در کودکان اوتیستیک پسر دیده شد که سنتز 5HT در کورتکس فرونتال ، تالاموس و مخچه عدم تقارن بارز داشت ولی در برادر خواهر های آنها این عدم تقارن دیده نشد. محققان نتیجه گرفته اند که تجمع موضعی 5HT ممکن سبب عصب دهی غیر طبیعی و نامربوط یا اختلال کارکرد فیزیولوژیکی این اعصاب می شود . در یک مطالعه دیگر بر روی متابولیسم 5HT مشخص گردید که توان سنتز5HT در کودکان تا سن 5 سالگی بیش از 200 درصد بالغین است اما بعد از این سن کاهش می یابد ولی در کودکان اوتیستیک توان سنتز این ماده از سن 2 سالگی به تدریج افزایش می یابد تا به حد 5/1 برابر بزرگسالان برسد .از این مطلب این نتیجه را می شود گرفت که مغز انسان در دوران کودکی توان بالایی در سنتز 5HT دارد که در کودکان اوتیستیک این توان بنا به دلایلی قطع شده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( یکشنبه 88/3/31 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

تشخیص های افتراقی

1-     آکانتوسیتوز

2-    اختلال وسواسی جبری

3-    تریکوتیلوامنیا

4-    کمبود بیوتین

5-    اختلال جدایی هویت

6-    FTT

7-    سوء استفاده جسمی

8-    کوتولگی روانی

9-    اختلال وابستگی واکنشی

10-  کمبودهای شناختی

11-  سندرم cornelia de lange  

12- سندرم کریدو شات

13- سندرم داون

14- اختلال پیکا

15- سندرم X  شکننده

16- بیماری گاچر

17- نقصهای شنوایی

18- عفونت با HIV  

19-  هیپو ملانوز Ito

20- اختلالات یادگیری

21- مسمومیت با سرب

22- توبروز اسکلروز

 

دیگر اختلالاتی که باید در نظر گرفته شود:

1-     کاریوتایپ 44XXX

2-     کروموزومهای 47

3-     ترانسلوکاسیون متعادل 7:20

4-     سندرم آنجلمن (مرد فرشته)

5-     حذف 1p35

6-      دوپلیکاسیون باندهای 15q11-13

7-     اختلال عادتی

8-     هیدروسفالی

9-     حذف بینابینی کروموزوم 17 ( p11.2)

10- اختلالات گفتاری

11- کروموزوم Y بلند

12- بیماری میناماتا

13- سندرم موبیوس

14- هیپرگلیسمی غیر کتونیک

15- تریزومی پارشیال 6p

16-  دوپلیکاسیون معکوس (15) ( pter->q13)

17- تشنجات

18- تشنجات لوب فرونتال

19- اسپاسمهای نوزادی

20- اختلال تورت

21- تریزومی 22



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( جمعه 88/3/15 :: ساعت 7:0 عصر )
»» 1- اختلال اوتیستیک

علل:

چندین دهه قبل این نظریه داده شد که اوتیسم در کودکانی ایجاد می شود که توسط والدین سرد پس زده شده اند ( والدین یخچالی) و آنها را مقصر انحراف از نرمال کودکان کم سن می دانستند. اما مطالعات خانوادگی این مطلب را اثبات نکردند. خیلی مهم است که بطور مکرر با والدین کودکان اوتیستیک ارتباط ایجاد شود. 

علت اختلالات اوتیستیک ناشناخته است . نظریات شامل عوارض بارداری ، عفونتها ، ژنتیک و در معرض قرار گیری با توکسین ها می باشد.

عوارض بارداری

-         عوارض بارداری با افزایش خطر بروز اوتیسم همراه است اما مشخص نیست که آیا عوارض بارداری سبب اوتیسم می شود یا هر دو ناشی از یک علت دیگر می باشند. 

عفونتها

-         یک زمینه عفونی در بعضی افراد اوتیستیک این پیشنهاد را داده است که ممکن است عفونت عامل اوتیسم باشد کما اینکه در اپیدمی های سرخجه احتمال بروز اوتیسم بالاتر می رود. این یافته ها این نظریه را ارائه می کنندکه عفونت با سرخجه آسیب پذیری برای ایجاد اوتیسم را در جنین ایجاد می کند.

ژنتیک

-         یک توزیع ژنتیکی نیز برای اوتیسم شناخته شده است.

-         -   مطالعات متعدد خانوادگی پیشنهاد داده است که یک جزء ژنتیکی در خانواده های این افراد وجود دارد. برای مثال بسیاری مطالعات نشان داده اند که بعضی وابستگان بدون علامت درجه اول این افراد ابنرمالیتی هایی در میزان سروتونین و دیگر مواد شیمیایی مشابه پیش ماده های آن دارند. اما به هر حال یک فرد اوتیستیک مشخص ممکن است صفت فامیلی خاصی را که در جمعیت افراد اوتیستیک دیده شده نشان ندهد.

-         -   یافته های ژنتیکی اوتیسم یکی از اهداف آینده تحقیقات است. اما به هر حال فایده مطالعات بالینی خانواده افراد اوتیستیک مشخص نشده است.

توکسین ها

-         در معرض توکسین قرار گرفتن به عنوان یکی از علل اوتیسم پیشنهاد شده است . گرچه در معرض قرار گرفتن در بعضی افراد اوتیسم مشخص شده اما یک نقش علتی در کلیه افراد اوتیستیک ثابت نشده است. مناطق خاصی از زمین ممکن است به علت وجود توکسین های خاص بروز مشخصی داشته باشند مثلا" افزایش اوتیسم در مناطق خاصی از ژاپن را به علت توکسین منتقل شده از ماهی        می دانند. گرچه توکسین ها ممکن است نقشی در بعضی افراد اوتیستیک در ژاپن داشته باشد اما در کل ژاپن این مطلب بطور عموم به عنوان علت ثابت نشده است. یکی دیگر از دلایل میزان بالای اوتیسم در ژاپن را آموزش و دقت زیاد پزشکان ژاپنی می دانند.

-         بروز اوتیسم بعد از واکسیناسیون سرخک ، اوریون و سرخجه به این نظریه هدایت شده که اوتیسم ممکن است به علت واکسیناسیون ایجاد شود اما مطالعات دقیق ارنباط بین واکسیناسیون سرخک ، اوریون و سرخجه را با اوتیسم ایجاد شده متعاقب آنها را در جمعیت عمومی نشان نداده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( دوشنبه 88/3/11 :: ساعت 7:0 عصر )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

راهنمایی هائی برای برخورد با رفتارهای اختلالی راهنمایی های زیر
رفتارهای اختلالی در کودکان اُتیستیک و روشهای مقابله با آنها این
درمان اختلالات طیف اتیسم
زندگی با اُتیسم
درمان ، تعلیم و تربیت کودکان اتیسم
اتیسم چیست ؟
مکیدن انگشت زمان مناسب برای درمان زمان درمان اهمیت زیادی دارد
زندگی با اُتیسم نگاه کلّی بزرگ کردن یک کودک اُتیستیک همراه با
:درمان ، تعلیم و تربیت نگاه کلّی : برای والدین دانستن این م
علل بروز اُتیسم : تا کنون هیچ علت مشخصی برای اُتیسم کشف نشده
اوتیسم autism توسط انجمن روانشناسی آمریکا مشخص شده اند . در بیما
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 17
>> بازدید دیروز: 5
>> مجموع بازدیدها: 758247

» درباره من

اتیسم، اتیستیک، آسپرگر، رت، اختلالات نافذ رشد

» پیوندهای روزانه

شارژر فندکی ماشین مارک اپل [3]
عکس [40]
فروش استثنایی زرشک [8]
فروش استثنایی زرشک [1]
فروش زرشک بیرجند با کیفیت بالا [5]
زرشک با کیفیت بالای خراسان جنوبی [6]
فروش بهترین نوع زرشک [2]
[آرشیو(7)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
اتیسم[7] . اختلال[3] . اختلال در رفتارهای اجتماعی[3] . اختلال اوتیستیک[3] . ارتباط[3] . تعاملات[3] . رشد[3] . مهارتهای[3] . مغز[2] . نکاتی در مورد تربیت کودکان[2] . های[2] . نقص در درک گفتار :[2] . هوش و نقصهای شناختی:[2] . علل PDD NOS مطالعات بیولوژیکی و رفتاری شواهد کافی ایجاد کرده ا[2] . مبتلا[2] . علائم و نشانه های PDD NOS[2] . ساختار آموزشی (ساماندهی )کودکان اوتیستیک[2] . مشکل[2] . رشد وآموزش ارتباطات و مهارتهای اجتماعی[2] . رفتارهای[2] . تشخیص PDD NOS[2] . درمان :PDD NOS[2] . درمان اختلالات طیف اتیسم[2] . روشهای درمان اوتیسم[2] . روشهای درمانی در ادامه ما به چند روش درمانی موجود برای کودکان[2] . سبک[2] . طبیعی[2] . حیطه[2] . درمان اوتیسم با کارتون[2] . پاتوفیزیولوژی[2] . به[2] . برنامه های آموزشی فردی برای کودکان و خانواده ((IEP - IFSP[2] . تحصیلات[2] . انواع ترس و راهکارهای درمانی[2] . ارتباطی[2] . با[2] . با رفتار خود چه به کودک می اموزیم[2] . بازی[2] . بر[2] . بروز[2] . اتیسم چیست؟ خلاصه : اتیسم اختلالی در مغز است که باعث می‌شود پرد[2] . اجتماعی[2] . اجتماعی،[2] . اختلال فرو پاشنده کودکی:[2] . ارزیابی توانایی برقراری ارتباط[2] . اتیسم و کودکان اتستیک را بهتر بشناسیم[2] . اتیسم چیست ؟[2] . آزمایش خاصی در دسترس نیست[2] . کلامی[2] . والدین[2] . وضعیت[2] . یک . کلامی، . کلیشه‌ای . کم . کمتر . کنند . که . کودکان . کودکان را در جمع خوب معرفی کنید . آموزش . آموزش جنسی آری یا نه ؟ . آنان . آنها . آیا امیدی به بهبودی بیماران اوتیسمی هست؟ در صورت مشاهده هر گونه . آیا اوتیسم رو به افزایش است؟ در ماه‌ های اخیر تحقیقات دامنه ‌دار . آیا می خواهید بچه ای باهوش تر داشته باشید؟! . ااختلا لات زبان ، تکلم ، و برقراری ارتباط : . اپیوئیدها چندین مطالعه روی کودکان اوتیستیک بر بد تنظیمی اپیو . اتیستیک . :درمان ، تعلیم و تربیت نگاه کلّی : برای والدین دانستن این م . [HOME to OASIS] [IMPORTANT NEWS] [BOOKSTORE] [MESSAGE BOARDS] . 1- اختلال اوتیستیک . AS/HFA is a disability because of its associated medical conditi . Attention Problems in Down Syndrome: Is this ADHD . Comprehensive Speech and . CUTTING THROUGH THE PSYCHOBABBLE: . DISCLAIMER: This page is not science, it"s just some thoughts by . Is Asperger’s syndrome/High-Functioning Autism necessarily a dis . Last Updated: . Looking At Metabolism . Occupational Therapy . Subclassification of Autism . The Neurodevelopment of Autism: . اتیسم چیست ؟ اتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی . اتیسم چیست ؟ بابک پسری 6 ساله است که از طرف پزشک متخصص اطفال جه . اُتیسم چیست ؟ اُتیسم اختلال رشد ذهنی پیچیده ای می باشد که معم . اتیسم چیست ؟ اتیسم ناتوانی رشدی شدیدی است که در سه سال اوّل ز . اُتیسم چیست؟ . اتیسم چیست؟ نشانههای عمومی بیماری اتیسم . اتیسم چیست؟ اتیسم یک اختلال نافذ رشد با نشانه های متفاوت است که . اتیسم: نوع شدیدى ازمغزمرد مغزهای مرد گونه در این مرحله از سفر تح . اثر آموزش موسیقی بر تواناییهای هوشی خردسالان . اثر ویتامین ها و مواد معدنی و امگا 3 در درمان کودکان با اوتیسم . اتیسم اختلالی در مغز . اتیسم اختلالی در مغز است که باعث می‌شود . اتیسم چگونه درمان می شود . اتیسم چیست . از . از بیش فعالی تا اوتیسم . از خطرات نمی ترسند . اسب درمانی شیوه جدید برای درمان اوتیسم . اسباب . است . استرس‌های شب امتحان‌ . استروش . افراد مبتلا به اتیسم چه اشتراکاتی دارند؟ . افسردگی نوجوانان . افسردگی، حملات آسم را در کودکان تشدید می‌کند . اقتصادی . اقتصادی، . انجمن جهانی کودک در خود مانده نشانه های زیر را برای اتیسم ذکر می . انواع اختلالات نافذ رشد چیست؟ . اختلال نافذ رشد غیر طبقه بندی ... . اختلال نافذ رشد غیر طبقه بندی شده PDD NOS . اختلال نافذ رشد غیر طبقه بندی شده PDD NOS علائم این گونه کودکان . اختلالات حرکتی: . اختلالات فراگیر رشد . اختلالات نافذ رشد . اختلالات یادگیری اختلال در یادگیری به عنوان اختلال در یک یا . احساس . احساس درد کمتر یا بیشتر از حد . اتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی . اختلال ازهم گسیختگی : . بزرگسالان . بعضی . بغل . برای . برای والدین دانستن این مطلب که کودک آنها اُتیسم می باشد تجربه تل . بررسی اختلالات زبانی کودکان مبتلا به اوتیسم در سنین پیش از دبستا . برقراری . برنامه غربالگری پیش دبستانی بالزر- مارتین . برنامه های آموزشی فردی برای کود ... . بازی کردن . باورهای غلط درباره اتیسم : کودکان مبتلا به اتیسم هرگز ارتباط چ . بچه‌های . با اسباب بازی درست بازی . ارزیابی PDD NOS . اوتیسم . اوتیسم autism . اوتیسم autism توسط انجمن روانشناسی آمریکا مشخص شده اند . در بیما . اوتیسم چیست؟ اوتیسم یک اختلال عصبی و بیولوژیکی است که نشانه‌هایش . اوتیسم و تلویزیون . ایجاد . این . ارتباط تسهیل شده . ارتباط چاقی زنان باردار و شکاف کام . اختلال پردازشهای حسی SPD- . اختلال در روابط /مهارتها / و واکنش های اجنماعی : عدم درک احسا . اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی . اختلال فرو پاشنده کودکی . تزریق واکسن سرخک، اوریون و سرخجه موجب ابتلا به اوتیسم نمی‌شود. . برنامه های آموزشی فردی برای کودکان و خانواده ((IEP - IFSP بیشتر . به روش آموزش معمول پاسخ نمی دهند . بهترین درمان اوتیسم آموزش فرد به فرد است. یک فوق تخصص روانپزشکی . بیماری اوتیسم کودکی (درخود ماندگی ) اوتیسم برای اولین بار در سا . پر . پرتحرک یا کم تحرک . پرخاشگری . تاب . تاثیر . تاریخچه . تحرک . تعریف خدمات بالینی . تعلیم وتربیت اتیسم . تماس . تماس چشمی ن یا تماس آن ها اندک . توصیه‌های گفتار درمانگران به مداحان و خوانندگان . چرا کودکان لجباز می شوند ؟ . چرخیدن . چرخیدن و تاب خوردن را خیلی دوست . چشمی . چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا راه درمانی دارد؟ چگونه باید با این کودکا . چه کسی به عنوان اتیسم شناخته می شود؟ متخصصین تخمین می زن . حالات مرتبط Associated features . حالات مرتبط Associated features بیان هیجانات بعضی از این کودکان . حتی . حرکات بدن . حرکات بدن در کودکان اتیستک . حرکتی . درمان زود هنگام اتیسم برنامه هائی برای کودکان زیر 3 سال : اگر کو . درمان کودکان PDD NOS . درمان مواد توهم‌زا . درمانهای دارویی با داروهای روانگردان در درمان بیماران PDD و عقب . دروغ گویی کودکان . دشوار . دنیای . دو نمونه بالینی: . دوپامین آزاد سازی دوپامین (DA) در مغز همراه با اثرات حرکتی و . دوست . دوست ن در آغوش گرفته شوند و یا دیگران را در بغل گیرند . دیده . دیگران . ذهنی . را . راهنمایی هائی برای برخورد با رفتارهای اختلالی اتیسم . راهنمایی هائی برای برخورد با رفتارهای اختلالی راهنمایی های زی . راههای ارتباط بهتر با کودکان . خارج . خواهران و برادران کودک اُتیستیک . خوب . خود . خود ارضایی کودکان . خودآزارانه . خوردن . خیلی . دارند . دارند. . دچار . در . در جستجوی معنویت از یادرفته . درد . درست . درشت . درمان . درمان : اتیستیک . ظریف . عشق به فرزند . علائم بالینی و رفتاری . علائم بالینی و رفتاری ختلال اتیستک . سر درگمی عناوین تشخیصی تمایل نهفته موجود پشت DSM IV این است که . سر درگمی عناوین تشخیصیPDD NOS . سلامت روانی . سندرم آسپرگر . سندرم آسپرگر: . روشهای درمانی اتیسم . روشهای درمانی و تربیتی : مطمئناً در مسیر افزایش اطلاعات خود در . روشهای سنتی . زبان چگونه تکامل پیدا کرده است؟ آیا در ابتدااصوات انسان ها مانند . زمینه . زندگی . زندگی با اُتیسم . زندگی با اُتیسم نگاه کلّی بزرگ کردن یک کودک اُتیستیک همراه با . زندگی با اُتیسم نگاه . زندگی با اُتیسم نگاه کلّی بزرگ کردن یک کودک اُتیستیک همراه با . درمان اختلالات طیف اتیسم متاسفانه، هیچ استاندارد طلایی برای درم . درمان اختلالات نافذ رشد : ( پرتوکل دانشگاه آریزونا) . درمان ، تعلیم و تربیت اتیسم . درمان ، تعلیم و تربیت کودکان اتیسم . تشخیص اتیسم : . تشخیص اُتیسم : . تشخیص های افتراقی . تصویر برداری با رادیو ایزوتوپ . رفتارهای اختلالی در کودکان اُتیستیک و روشهای مقابله با آنها این . رفتارهای اختلالی در کودکان اُتیستیک و روشهای مقابله با آنها ا . رفتارهای غیر معمول: . رفتارهای مراسمی یا اجباری . رفع مسمومیت : . رنگها . روان درمانی . روش تربیّتی بدون بکارگیری تنبیه فیزیکی . روشهای درجه بندی . مطالعات آزمایشگاهی: . سازد. . علایم ( ویژگیهای ) اتیسم . علایم و اختلالات همراه در بیش از 75 درصد موارد افراد مبتلا به . علت اتیسم چیست اتیسم یک ناتوانی طولانی مدت است که منجر به اختلا . علت اتیسم چیست؟ . علت شناسی اوتیسم . متاسفانه، هیچ استاندارد طلایی برای درمان اتیسم وجود ندارد. برخلا . متفاوت . مختلف . مربوط . مسائل امنیّتی در خانه . مسائل امنیّتی در خانه و اتیسم . مشاوره ها . علل اتیسم چیست؟ . علل اتیسم چیست؟ در این زمینه اختلاف نظرهای زیادی در بین متخصصین . علل اتیسم چیست؟ در این زمینه اختلاف نظرهای زیادی در بین متخصص . علل اتیسم چیست؟ در این زمینه اختلاف نظرهای زیادی در بین متخصصین . علل اوتیسم اوتیسم به وضعیت بیولوژیکی و شیمیایی مغز دارد. علت دق . علل بروز اُتیسم : . علل بروز اُتیسم : تا کنون هیچ علت مشخصی برای اُتیسم کشف نشده . علل بروز اُتیسم : تا کنون هیچ علت مشخصی برای اُتیسم کشف نشده . علل: . علل: اختلا اتیستیک . عوارض اتیسم عبارت است از : . عوامل موثر در بروز اوتیسم در مورد علل پیدایش بیماری اوتیسم، تئور . غربالگری و تشخیص اختلالات طیف اتیسم . غوش . غیر . فعالیت . قادر نیستند با دیگران رابطه برقرار . قبیل . کرایتریای تشخیصی آسپرگر در DSM IV به شرح زیر می باشند . کرایتریای تشخیصی اختلال فروپاشنده کودکی . کرایتریای تشخیصیDSM IV برای اختلال اوتیستیک به شرح زیر می باشند . کردن یک کودک اُتیستیک همراه با مشکلات فراوانی است و خانواده های . کودکان مسن تر و رویکرد عملی تشریک مساعی و همکاری . کورتیزول/ACTH سطوح هورمونهای قسمت قدامی غده هیپوفیز و ACTH و . گاهی . گذارد. . گلوتامات و گابا گلوتامات ، . گوش دادن به موسیقی در بهبود عملکرد کودکان کم‌توان ذهنی موثر است . مادرانه . و . نقص در نمو گفتاری : بسیاری از کودکان با PDD NOS قادر به ورور کر . هایی . هنر درمانی و اتستیک . هورمون تیروئید .و اتیسم .
» آرشیو مطالب
داستان تراژیک قهرمان مبتلا به اوتیسم
مرد بارانی فیلمی با موضوع اوتیسم
علت اُتیسم
سندروم آسپرگر چیست؟
نوابغ اتیسم و آسپرگر
دوره‌های اسب درمانی برای مبتلایان به اوتیسم
اوتیسم ودیابت
اختلال اوتیسم در کودک قبل از تولد قابل تشخیص است
تلفن‌های همراه عامل افزایش شیوع اوتیسم در کودکان
سلامت روانی
در جستجوی معنویت از یادرفته
افسردگی نوجوانان
رنگها
درمان مواد توهمزا
نظم کودکان
نکاتی در مورد تربیت کودکان
روشهای درمانی اوتیسم
اتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
اُتیسم چیست ؟
انجمن جهانی کودک در خود مانده نشانه های زیر را برای اتیسم ذکر می
باورهای غلط درباره اتیسم
رفع مسمومیت
اختلال در روابط /مهارتها / و واکنش های اجنماعی
ااختلا لات زبان ، تکلم ، و برقراری ارتباط :
تشخیص اتیسم
اتیسم و کودکان اتستیک را بهتر بشناسیم
اتیسم چگونه درمان می شود
نشانههای اتیسم را میتوان در 5 طبقهی زیر گردآوری کرد:
نظریات علت شناسانه اوتیسم
زبان چگونه تکامل پیدا کرده است؟ آیا در ابتدااصوات انسان ها مانند
هورمون تیروئید .و اتیسم
نوروپپتیدها و اتیسم
نقش واسطه های شیمیایی در بروز اوتیسم
علت شناسی اوتیسم
اوتیسم و تلویزیون
اختلال ازهم گسیختگی
علایم و اختلالات همراه آسپرگر
The Neurodevelopment of Autism
AS/HFA is a disability because of its associated medical conditi
Comprehensive Speech and
firsth attempt
Attention Problems in Down Syndrome: Is this ADHD
CUTTING THROUGH THE PSYCHOBABBLE
DISCLAIMER: This page is not science
HOME to OASIS] [IMPORTANT NEWS] [BOOKSTORE] [MESSAGE BOARDS
Is Asperger’s syndrome/High-Functioning Autism necessarily a dis
Last Updated: ( 21/11/1388
Looking At Metabolism
Occupational Therapy ( 21/11/1388
Subclassification of Autism
اختلال اوتیستیک
اختلال فرو پاشنده کودکی
درمان اتیسم (
اردیبهشت 89
فروردین 89
اسفند 88
بهمن 88
دی 88
شهریور 88
تیر 88
خرداد 88
اردیبهشت 88
فروردین 88
اسفند 87
خرداد 89
اسفند 89
مرداد 89
اسفند 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند)
لنگه کفش
ماهساچ
بهارانه
بهارانه
بلوچستان
چانه
پوشاک مردانه و زنانه، لباس های روز آقایان و خانم ها
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
دستگاه بادکش طبی بدن رفع خستگی و حجامت
بامبو
آنلاین گلچین
دنیای آسان
راه روشن
اسپایکا
فروشگاه بیستِ بیست
توس بازار
چرخ خیاطی
سحا مارکت
عکس فانتزی و متحرک
گنجدونی
میرسالار
سورپرایز
بهترین نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری
برلیان
مشاور
اسیرعشق
سلحشوران
طراوت باران
یادداشتها و برداشتها
جهاد ادامه دارد...
عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان
گیاهان دارویی
دوستی و دوست یابی
داستان های جذاب و خواندنی
سرزمین رویا
اس ام اس جدید/ پـَـــ نَ پـَـ/ پیامک جدید
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
راه های و فواید و تاثیر و روحیه ... خدمتگذاری
سوالات کارشناسی ارشد 91 , 92
عکسهای سریال افسانه دونگ یی
بزرگترین گالری عکس افسانه دونگ یی
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
مرکز استثنایی متوسطه حرفه ای تلاشگران بیرجند
نوری چایی_بیجار
روان شناسی psycology
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

اسرائیل کودک کش، اسرائیل بچه کش، اسرائیل آدم کش، اسرائیل تروریست
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
چرا اینجوری؟
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
مهدویت
نور الهی
مذهب عشق
.:: گاواره ::.
عاشق دلباخته
ESPERANCE
هامون و تفتان
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
جنبش قطره سرگشته
کتاب الکترونیکی
روان شناسی
عشق+2
علی زارع
بزرگترین و برترین وبلاگ دخترونه ی خاورمیانه
عوامل پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟ عکس جالب
خانه اطلاعات
فیلم، کارتون، سریال ایرانی، خارجی، موسیقی پاپ، کلاسیک
طوفان در پرانتز
عکس پرنسس خشگله
پرسش مهر 10
خدمات اینترنتی و حراج نرم افزار
نرم افزارهای تخصصی و موبایل و نرم افزارهای آموزشی تخصصی و موبایل
لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن
هر چی که بخواهی هست
بهترین ها برای ایرانیان
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
اختلالات و مشکلات جنسی
بهترین نرم افزارهای آموزشی زبان برای ایرانیان
بهترین ها لوازم آرایشی، لاغری، بهداشتی، عطر، ادکلن
گالری بهترین نرم افزار، کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
بهترین نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی
بهترین های نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی
بهترین لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیت برای ایرانیان
بهترین دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره برای ایرانیان
بهترین های نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری برای ایرانیان
بهترین ها برای ایرانیان
بهترین ها برای ایرانیان
بهترین ها برای ایرانیان
جکستان . عکاسخانه
گالری نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی
نرم افزار موبایل نوکیا، سونی اریکسون، موتورلا،
دیــــار عــــاشـقــان
بهترین ها برای ایرانیان
نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
جستجو کردی نبود کلیک کن اینجا هست؟!!!!
boygirl
مشاوره و مقالات روانشناسی
عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
فروشگاه کتب روانشناسی، اسلامی، ایران شناسی وسیستم عامل
لوازم خانگی و اثاثیه منزل و لوازم آشپزی
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
فروشگاه نرم افزارهای گرافیکی و سرگرمی و بازی
نرم افزارهای میکس مونتاژ و آموزشی میکس مونتاژ
پوشاک & تی شرت دخترانه پسرانه استین کوتاه و بلند & ژاکت
نرم افزار و دانلود و پیامک
سکوت نیمه شب
کوچک های بزرگ
دختر غریب ، پایگاه عکس های جدید
سانسور سریال افسانه جومونگ
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
مشکلات زندگی *** آیا در زندگیتان ؟؟؟؟
پیچیدگی سکوت
«بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار بدون محدودیت
یادداشت های یه آسمونی
قالب های پارسی بلاگ
شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
دستنوشته های بی بی ریحانه
..:: نـو ر و ز::..
بهترین ها برای ایرانیان
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی
نمونه سوالات پیش دانشگاهی و متوسطه رشته های ریاضی، تجربی، انسانی
روان شناسی
شور جوانان و ازدواج جوانان
مانتو و شال طرح پارمیس
کلاه بافتنی
سطل زباله ماشین
اجازه نمی دهیم
انتظار
مطی جون
پادشه خوبان
سرگرمی
تی وی مارکت
عاشقتم
دستگاه بادکش طبی بدن و حجامت
قالب بستنی ساز کودک
چرخ خیاطی
ساعت مچی در استایل مار کبری
جهان استور
مدرن
سروش مارکت
هایپرمارکت
نمونه سوالات دروس پیش دانشگاهی و متوسطه کلیه رشته ها
فروشگاه سی گل
دیجی فروش
بروزترین ها
شمع سازی و چشم های متحرک زیبا و فانتزی
روان شناسی مثبت گرا
گل بهشتی
سایت مشاوره بهترین تمبرهای جهان دکترسخنیdr.sokhani stamp
سلام

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب